Gratis hjælp til at komme ind på det kinesiske marked

10/11/11

Gratis hjælp til at komme ind på det kinesiske marked

Små- og mellemstore virksomheder, der drømmer om at få del i det boomende kinesiske marked, kan nu få gratis rådgivning og juridisk assistance fra et nyt EU-center for små og mellemstore virksomheder.

Besøg EU-centrets hjemmeside

Med en population på mere end 1,3 milliarder mennesker og et støt stigende behov for service, produkter og knowhow, er Kina - uden overdrivelse - et meget interessant marked. Det kan imidlertid være svært for små og mellemstore virksomheder at finde de nødvendige ressourcer til sætte sig ind i de mange regler og anderledes forhold, der gælder på det asiatiske marked.

Men hvis man ikke er forberedt, når man i Kina ikke langt med sin virksomhed, og et nyt EU-initiativ, The EU SME Centre (Centre for Small and Medium sized Enterprises), er en håndsrækning til Europas små og mellemstore virksomheder, der vil ind på det kinesiske marked.
 

Centret tilbyder:

• Rådgivning om markedsandele, handel og markedsføring

• Juridisk rådgivning

• Adgang til databaser med information om Kinas standardkrav til importerede varer

• Rådgivning og træning af virksomhedens medarbejdere, så de kan lære at begå sig i den kinesiske kultur

• Hot-desking. En ordning, der gør det muligt for virksomheder i en periode at benytte EU-centrets faciliteter i Beijing til oprettelse af et midlertidigt kontor

 
Hvis der i din klynge er små eller mellemstore virksomheder, som overvejer at gå ind på det kinesiske marked, eller som blot vil undersøge mulighederne i Kina, så vær opmærksom på EU- centrets tilbud. Det er gratis og uforpligtende.

Du kan også forhøre dig om mulighederne for at markedsføre hele din klynge og dens kompetencer i Kina på centrets hjemmeside HER

 

Fakta om Kina:

• Mere end 1,3 milliarder indbyggere gør Kina til verdens største marked.

• Kina står for 20 % af verdenshandlen.

• Næsten alle sektorer er i vækst og har brug for importvarer og knowhow for at tilfredsstille markedets behov.

• For eksempel er der ”kun” 457 millioner af de 1,3 milliarder kinesere, som har adgang til internettet og 859 millioner kinesere, som bruger mobiltelefon. Tilsammen repræsenterer både internet- og mobiltelefonbrugerne, ifølge EU-centret, kun ca. 30 % af den potentielle markedsandel inden for IT-området.